Utolsó kommentek:

vackor1 2021.04.03. 14:24:42

:)) nem is vitatkoztunk, teljesen szimpatikus, hogy nem csak láblóga miatt utazol, hanem meg akarod ismerni az adott ország "életét" is, én csak annyit írtam a bejegyzésed címére reflektálva, hogy azért bőven el lehet ott heteket is tölteni , pláne az itthoni februári időjárásból érkezve . És szerintem Eilatba főleg az időjárás miatt érkeznek ebben az időpontban a turisták ( ráadásul kis előretekintéssel, megfelelő ismeretséggel/segítséggel sok programon tudsz időt tölteni). Jeruzsálembe - programok szempontjából- például érdemesebb tavasszal-ősszel menni, februárban ott is elég cidri van. :)

Bejegyzés: Mi a fenéhez kezdjünk magunkkal Eilatban?

Hello Ázsia! 2021.03.30. 22:42:31

@vackor1: Alapvetően igazad van, nem is vitatkoznék veled, ha valaki nyaralni utazik Eilatba, akkor tényleg el lehet lenni a tengerparton, és jó pár programmal lehet kiegészíteni az ott tartózkodást, bár ár-érték arányban, szerintem azért vannak jobb úti célok is. Rengeteg előnye van, olcsó odajutni, télen is viszonylag jó idő van, a drágaság pedig legfeljebb azt lepheti meg, aki a pár ezer forintos fapados repjegyekből indul ki. A baj velem van, egyszerűen nem tudok megülni hosszabb ideig egy helyben, így a beszámoló is teljesen szubjektívre sikerült. Bármennyire is csodálatos, de lehet, hogy Maldívon is hasonló dilemmában lennék. :) Izraelbe sem nyaralni mentem, Eilat -mint város - is csak egy mellékága volt az utazásomnak, inkább környék és a sivatagi túrázás érdekelt, és nem is csalódtam benne, hihetetlenül gyönyörű volt. A Vörös-tenger pedig abszolút pozitív csalódás volt, szerintem sehol sem töltöttem még annyi időt (kétszer egy órát) a tengerben, mint itt sznorkellinggel. :)

vackor1 2021.03.30. 09:08:31

Mi tavaly még pont a lezárások előtt voltunk ott, és rengeteg programot szervezett nekünk egy évek óta ott élő magyar pár - ezzel foglalkoznak, profi módon csinálják - és mi magunknak is csináltunk még, vannak lehetőségek , ahogy azért az írásban is olvasható, ráadásul a szállodánkban is voltak esti programok , szóval azért simán el lehet tölteni heteket is ott úgy, hogy nem csak a strandon fekszel , bár azért az sem rossz program február-március körül , mi sem haltunk bele :)) . Az árak tényleg jóval magasabbak az itthoninál, de ezt előre lehet tudni, nem volt meglepetés az étteremben a számla összege egy ebédnél/vacsoránál ( van egy másik magyar házaspár, akik ott élnek - igaz taxival pár percet kell utazni a központtól , de megérte , nagyon kedvesek voltak - , pizzázót működtetnek , óriási méretű és kitűnő minőségú pizzát kaptunk, ráadásul nem listaáron számolják a honfitársaknak :) - , de ha az itthoni télből el akarsz menni "nyárba", akkor Eilatot egy hétre spórolás nélkül - úgy értem, hogy jó szálloda, étterem és programok - ki tudod hozni fejenként fél millióból is.
( idén kb. ugyanabban az időben Dominika több mint a duplája , úgy, hogy étteremre nem sokszor kell költeni az AI miatt )
Szóval én a címmel ellentétben azt gondolom , hogy bőven eltölthető Eilatban több hét is aktív kikapcsolódással, mindenkinek csak ajánlani tudom ! :)

Bejegyzés: Mi a fenéhez kezdjünk magunkkal Eilatban?

Hello Ázsia! 2020.12.28. 09:49:16

@Andy73: Köszönöm és nagyon örülök, hogy tudott adni egy kis pluszt is a beszámoló. Csak a véletlen hozta, hogy ez a bejegyzés pont karácsonyra készült el és került ki az index oldalára, de talán pont így lett teljes. Jeruzsálem, és egész Izrael, nagy hatással tud lenni az oda látogatóra, a város légköre és hangulata magával ragadja az embert, egy megmagyarázhatatlan érzés fogja el, ahogy felfedezi a várost, és ehhez még csak nem is kell hívőnek lenni. Lehet, hogy erről és a "Jeruzsálem szindrómáról" is írok majd pár sort. Még rengeteg fotóm és leírni valóm van a városról és az országról, lassan majd készülget a többi poszt is, remélem azokat is hasonlóan érdekesnek fogod találni. A Facebook oldalon még több fotót és pár kiegészítő rövid leírást is találsz. :)

Bejegyzés: Mea Shearim, Jeruzsálem ultra-ortodox közössége

Andy73 2020.12.23. 15:03:51

Köszi a tudósítást, nagyon érdekes, egyben szép karácsonyi ajándék is a Szentföldről. Érdekes az is, hogy éppen fél éve készült, és június 24. is jeles dátum az európai kultúrkörben, a vallási életben is. Karácsonykor talán az összetartozás, a közös gyökerek emelhetők ki, és nem a különbségek: ahogy a modern Izraelben "tisztelet övezi a személyüket és világukat", úgy az egész világon tisztelet övezi a Szentföldet a vallásos emberek körében.